Trött, lite småsur och ennu mer trött...

Trött, lite småsur och ennu mer trött..

Kom precis hem från dagens hårda slit. När får man lugn och ro? Kanske om 50 år, kanske aldrig.. JA, jag vet att jag låter som världens grinigaste surgubbe. Men så är det när man har för många bollar i luften. Musten går ur än i bland, och ibland är man högre än självaste gud.

Men men, så länge jag har min underbara vardag tillsamans med dem jag tycker om så ska man inte klaga. Eller hur?

Fundera, fundera och ennu mer funderingar.. Jag får sluta och fundera om allt mellan himmel och jord. Men tyvär så blir det så. Jag fastnar i tankegångar dagligen, och har gjort det sedan jag var liten. Varför ska andra ha ett jobb utan stress och en massa ilskna människor som ser ner på dig? Varför kan inte jag vara normalt funtad? Varför kan inte jag sluta piska mig till för höga mål i livet? Varför finns det krig?... Ja, ni förstår nog när ni läser detta..

Bara en massa frågor som jag hela tiden vill ha svar på. Tex. Om någon har lyckats med att starta ett företag. Då tänker jag; ''Varför skulle inte jag kunna göra det?'' Jag är en sådan människa som ALDRIG tar saker för vad dem är. Har någon ett bekvämt välbetalt jobb, då tänker jag; ''Varför skulle inte jag kunna ha det?''..

Jag ger mig aldrig för ens jag blir nöjd. Jag lägger mig aldrig ner och gråter i första taget. Jag kämpar tills jag uppnåt mina mål. Ibland kan det vara otroligt jobbigt, men det känns som om jag är född så. Så varför inte ta vara på den egenskapen och uppnå mål i livet? Göra sin vardag till en vardag med kärlek, gemenskap, trygghet och mycket mer. Istället för att gå och vara missnöjd över saker och ting och inte göra ett smack åt dem.

DAGENS BUDSKAP. ''kämpa, uppnå dina mål och gör ditt liv till det liv du vill ha''.

''make peace and happiness''

/ shb

Kommentarer
Postat av: Josefine

tack"

2010-10-12 @ 15:27:26
URL: http://malmboorgs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0